Paus spreekt joden vrij van kruisiging Jezus
Archief Discussie
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

hagar.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4679
Do Mrt 03, 2011 7:26 pm Reageer met quote

Of, hoe kan je nou iemand vrijspreken van iets dat helemaal niet zeker is dat het ooit gebeurd is?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Do Mrt 03, 2011 9:17 pm Reageer met quote

Ik wist niet dat de paus ook rechter was.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 23431
Vr Mrt 04, 2011 10:39 am Reageer met quote

Eigenlijk geeft het alleen maar aan hoe gemakkelijk de geschiedenis wordt aangepast aan de smaak van de tijd. Of aan de waan van de dag..
Het maakt het hele bijbelverhaal enkel nog maar ongeloofwaardiger..

Faber quisque fortunae suae

Bart

Superlid
Superlid
Antw.: 1978
Vr Mrt 04, 2011 5:40 pm Reageer met quote

Had ie maar een vak moeten leren.

Hide the truth behind your innocens.

spinnenverdriet .1

Superlid
Superlid
Antw.: 1143
Vr Mrt 04, 2011 6:53 pm Reageer met quote

mafketel die paus!!!!!!!!!!!! Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Heeft hij niks anders te doen?Niet dus! Rolling Eyes Rolling Eyes
Wil zeker door zijnuitspraken ook een keer heilig verklaard worden! Rolling Eyes

Bart

Superlid
Superlid
Antw.: 1978
Vr Mrt 04, 2011 8:14 pm Reageer met quote

Dat woord mafketel zegt meer over degene die het woord gebruikt dan over de zo genoemde zelf.
Kan wel wat minder.
Vanwaar die agressie, spin?

Hide the truth behind your innocens.

lenyle.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1378
Vr Mrt 04, 2011 8:33 pm Reageer met quote

De Paus kan alleen beoordeelt worden door Katholieken, want die belijden hun geloof op een heel andere manier als Gereformeerden, Hervormden, Protestanten en atheisten. Dus in dit topic kan iedereen zijn of haar mening spuien, maar waarop is deze dan gebaseerd? Voor mij persoonlijk hebben uitspraken van de Paus nul of generlij waarde. Maar voor complete volksstammen wel. Als deze zogenaamde vergeving helpt om het antisemitisme tegen te gaan... Prima toch.

Dat er een bijzonder mens gekruisigd is, wijzen de geschriften wel uit. Of het de zoon van God is geweest, dat is pas een discussie......

spinnenverdriet .1

Superlid
Superlid
Antw.: 1143
Vr Mrt 04, 2011 8:59 pm Reageer met quote

oke misschien ben ik een beetje te ver gegaan met de paus een mafketel te noemen..........mijn excuses.

lenyle.1

Superlid
Superlid
Vr Mrt 04, 2011 9:16 pm Reageer met quote

Excuses zijn niet nodig vind ik Spin. De Paus krijgt errug veel eer.

Maar voor heel wat mensen staat deze mens gelijk aan God.
Helaas.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 23431
Za Mrt 05, 2011 11:18 am Reageer met quote

staartmees schreef:
Ik vind het wel goed dat de paus het doet. Had natuurlijk al eeeeeeeeeuwen geleden gemoeten, maar daar kan deze paus niks aan doen. Hij doet het ten minste.

Allemaal mooi en prachtig maar wat is nu de waarde hiervan....?

Tweeduizend jaar geleden is er een proces geweest waarbij de Romeinse overheid een man ter dood veroordeeld heeft wegens opruiing en volksmennerij. Althans volgens die Romeinen in die tijd.
In de geschiedschrijving van die tijd is er weinig over terug te vinden. Voldoende echter om aan te nemen dat er een persoon bestaan heeft die Jezus heette. Volgens de overlevering schijnt hij naast de Romeinen ook de Joodse Hogepriesters nogal op de tenen getrapt te hebben, wat mede tot zijn veroordeling geleid zal hebben. Het is natuurlijk onzin om dan te stellen dat het hele Joodse volk dan maar schuldig is aan zijn dood. Ik vraag me zelfs af hoeveel Joden er in die tijd op de hoogte waren van de executie van Jezus. Er was immers nog geen televisie...

Ten eerste doet de Paus dus iets wat hij helemaal niet kan, namelijk den uitslag van een proces terugdraaien wat tweeduizend jaar heeft plaatsgevonden. Ten tweede beweert hij iets wat elk weldenkend mens zelf wel kan bedenken, namelijk dat je een heel volk niet de eventuele fouten van enkelingen kan aanrekenen, zeker niet als dat dat twintig eeuwen geleden heeft plaatsgevonden...

Faber quisque fortunae suae

lupine.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1845
Za Mrt 05, 2011 9:45 pm Reageer met quote

Zullen we ook 20 eeuwen moeten wachten op erkenning en genoegdoening van de sexuele slachtoffers van de kerk?
Valt overigens nooit goed te maken want het hele leven van de meeste slachtoffers is volledig kapot.
Zie een man van 45 jaar maar eens 's nachts huilend als een baby,uit zijn bed komen, omdat er weer die afschuwelijke nachtmerrie is.
Als ik dat zie, ga ik ook iedere keer een stukje dood..

Van sommige instanties en bijbehorende mensen kan ik alleen maar walgen.
Ik vind het dan ook vreemd dat er nog enige waarde wordt gehecht aan uitspraken van deze mensen....?
Ze hebben nooit anders gedaan dan mensen te beliegen en bedriegen.
De goede te na gesproken, voor mij bestaan ze niet meer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

lenyle.1

Superlid
Superlid
Ma Mrt 07, 2011 8:13 pm Reageer met quote

Goed te praten is het NOOIT.

Maar ondertussen blijft de Paus staan waar hij staat.

en hele volksstammen steunen op de Man die in Rome in Weelde leeft.

Walgen is niet zo moeilijk. Doe ik ook. Maar wat doe je om de betreffende mensen te helpen. Wat doe je om ervoor te zorgen dat het nooit meer gebeurd. Wat doe je om de paus gewoon mens te laten worden.....

Pagina 1 van 1

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk